Word jij onze nieuwe Content Lead?
Als International Content Lead neem je het voortouw in de ontwikkeling en uitvoering van een strategische contentstrategie die Coolworld’s merkidentiteit versterkt. Je werkt nauw samen met interne teams en externe partners om innovatieve, impactvolle content te realiseren die onze zichtbaarheid vergroot en B2B-doelgroepen aanspreekt.
Onze collega's aan het woord
Nieuwsgierig naar wie wij zijn? We hebben een aantal collega’s van ons aan het woord gelaten. Bekijk de video hiernaast!
Bij Coolworld kom je terecht in internationale werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. Er is volop ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Wij bieden een marktconform salaris, goede secundaire arbeidsvoorwaarden en de kans om bij te dragen aan toonaangevende projecten in de tijdelijke koeling en klimaatbeheersing. Kom eens langs voor een vrijblijvende kop koffie?
Taakverdeling
- Contentstrategie ontwikkelen
- Aansturen van het internationale contentteam
- Kwaliteitsbewaking
- Campagnes en projecten managen
- Analyseren en optimaliseren
Over deze vacature
Als Content Lead neem je het voortouw in de ontwikkeling en uitvoering van een strategische contentstrategie die Coolworld’s merkidentiteit versterkt. Je werkt nauw samen met interne teams en externe partners om innovatieve, impactvolle content te realiseren die onze zichtbaarheid vergroot en B2B-doelgroepen aanspreekt.
Je bent de creatieve kracht achter ons contentproces: van idee tot uitvoering. Met jouw expertise zorg je voor consistente, aantrekkelijke en effectieve communicatie. In deze rol rapporteer je aan de International Marketing Manager.
De rol van Content Lead bij Coolworld is zo aantrekkelijk omdat het een creatieve én strategische functie is, met veel afwisseling en invloed. Hier zijn de dingen die het werk écht leuk maken:
- Je kunt lekker creatief bezig zijn
- Je kunt strategie én uitvoering combineren
- Je gaat een creatief team aansturen
- Je ziet direct resultaat
- Je bouwt mee aan het merk van Coolworld
- Er is veel ruimte om te vernieuwen en te leren

Jouw taken en verantwoordelijkheden
- Ontwikkelen en beheren van de contentstrategie, inclusief een duidelijke contentkalender, richtlijnen en kwaliteitsstandaarden.
- Stimuleren van AI-gebruik in contentcreatie en ontwikkelen van bijbehorende richtlijnen.
- Aansturen, afstemmen en goedkeuren van contentproductie van HQ-teams en country marketeers.
- Samenwerken met externe partners en strategische keuzes maken over outsourcing.
- Creëren van diverse contentvormen zoals referentiecases, social media posts, corporate en merkcontent (tekst, video, fotografie).
- Optimaliseren van online content in samenwerking met marketeers en de Digital Marketing Specialist (SEO-strategie).
- Plannen en uitvoeren van online marketingcampagnes samen met interne marketeers en externe partners.
- Beheren van de kanaalstrategie en zorgen voor consistente updates.
- Samenwerken met Sales en de Corporate Marketeer om een corporate topic roadmap te onderhouden.
Wat krijg je?
-
Voor deze functie staat een heel mooi salaris afhankelijk van je ervaring. Laat je verrassen!
-
Je krijgt van ons 30 vakantiedagen. We vinden het namelijk ook belangrijk dat jij af en toe je rust kunt pakken 😉
-
Werken bij een gerenommeerde werkgever en deelname aan een pensioenregeling. Je profiteert van korting dankzij een collectieve ziektekostenverzekering.
-
We bieden je een zelfstandige en uitdagende baan in een internationaal en sterk groeiend bedrijf. Er is veel ruimte voor innovatie en eigen inbreng, met focus op AI in contentcreatie.
-
Maar ook korting op je sportschoolabonnement, een leuke kerstborrel inclusief kerstpakket, een fietsplan, een zomer BBQ en de vrijdagmiddagborrel!
Wat vragen wij?
-
Je hebt HBO werk- en denkniveau en hebt ervaring met het ontwikkelen van contentstrategieën en -creatie in een B2B-omgeving.
-
Jij bent in de lead. Hiervoor vragen wij sterke projectmanagementvaardigheden en ervaring in het aansturen van teams.
-
Je hebt creativiteit, oog voor detail en een passie voor storytelling en branding. Daarnaast ben je zeer nieuwsgierig naar AI-tools en innovatie binnen contentcreatie en wil hier ook alles van leren en weten.
-
Je hebt kennis van SEO-principes en ervaring met het optimaliseren van online content.
-
Je bezit vaardigheid in het meten van campagneresultaten en rapporteren van ROI.
Ontwikkel jezelf bij coolworld
Senior Content Marketeer / Content Strategist
Je bent strategisch bezig. Je denkt mee over doelgroep, funnel, formats. Ook doe je de coördinatie van meerdere contentvormen en kanalen. Ook kan aansturing van collega’s of freelancers tot je taak behoren.
Content Lead / Hoofd Content / Teamlead Content
Dit is echt een leidinggevende rol. Je stuurt het team aan en bepaalt de strategie. Je overziet de gehele contentplanning, bewaakt merkconsistentie en bent sparringpartner voor marketing manager of communicatiehoofd.
Head of Content / Content Director / Creative Director
Je bent verantwoordelijk voor alle content & storytelling op hoog niveau. Je stuurt meerdere teams aan zoals copy, video, design) en hebt focus op merkbeleving, klantreis en (digitale) innovatie.
Zo kan jouw werkdag eruit zien

8:00 - 09:00
De week start met een kick-off met het contentteam: de weekplanning doornemen, prioriteiten stellen en natuurlijk samen even bijkletsen.

09:00-12:30
Hierna ga je bezig met de contentkalender updaten en taken verdelen. Ook ga je doelen checken: zijn we on track qua KPI’s (views, leads, CTR, etc) voor deze week?

12:30-13:30
Na de lunch in ons bedrijfsrestaurant heb je een online meeting met marketing in Duitsland om campagnes en productlanceringen af te stemmen.

13:30-16:00
Aan het einde van de middag ga je feedback geven op drafts van blogs, video’s of social posts van je team. Zo houd je de boel scherp. Hierna ga je naar huis. Fijne avond!

8:00 - 10:30
Goodmorning! Je start de dag met een kop koffie en hierna ga je zelf (mee)schrijven aan strategische content. Hierbij kun je denken aan een whitepaper of tone of voice document.

10:30 - 12:30
Redactieoverleg over formats, storytelling of SEO-aanpak. Hierna ga je wat rapportages bekijken: wat werkt wel/niet?

12:30 - 13:30
Tijd voor lunch. Wij hebben een prachtige lunchruimte waar dagelijks verse broodjes en sapjes worden gemaakt door een collega. Verder kun je hier ook met collega’s even ontspannen met een potje darts of tafelvoetbal.

13:30 - 16:30
Je hebt de hele middag redactieoverleg over formats, storytelling en SEO-aanpak. Hierna ga je een briefing schrijven voor een externe copywriter. Hierna ga je naar huis.

08:00 - 09:00
Goedemorgen! Je begint de dag met een kop koffie. Hierna ga je inzoomen op webverkeer, engagement, conversies. Hierna ga op basis van data aanpassingen doen aan content en CTA’s.

09:00 - 13:00
Hierna ga je een A/B-testplannen opzetten voor titels, visuals of landingspagina’s.

13:00 - 16:00
Je geeft een presentatie aan het management van Coolworld over contentstrategie of resultaten. Hierna heb je een brainstormsessie over de mogelijkheid tot samenwerken met andere leads (bijv. UX, SEO, branding).

16:00 -16:45
Bijna weekend! Maar eerst nog even de laatste deadlines afvinken en content inplannen (CMS, socials). Dan blik je kort terug met je team: wat ging goed, wat kan beter? Dan is er de Vrijmibo en kun je informeel contentideeën ophalen van collega’s uit de organisatie. Fijn weekend collega!
Bekijk hier de video over de kernwaarden bij Coolworld
We hebben een aantal collega’s aan het woord gelaten over hoe zij het werken bij ons ervaren en welk raakvlak dit heeft met onze kernwaarden.

Nieuwsgierig geworden naar deze vacature?
Je bent niet echt op zoek naar een nieuwe baan maar toch spreekt ons bedrijf en deze vacature je aan. Dat snappen we helemaal. Waarom niet eerst vrijblijvend een kop koffie drinken om onze organisatie, de mensen en cultuur te ervaren! Stuur even een berichtje en dan nemen wij contact met je op. Tot snel, de koffie staat klaar.
Dit is hoe het werkt
Stap 1
Het 1e gesprek heb je met onze recruiter of iemand van HR. Als het klikt krijg je hierna gelijk een rondleiding door ons bedrijf. Kun je gelijk zien wat we doen!
stap 2
Als we beide na een nachtje slapen nog steeds enthousiast zijn, nodigen we je uit voor een 2e gesprek. Deze zal gaan over wat specifieke uitleg over het werk, de verwachtingen en de arbeidsvoorwaarden.
stap 3
Iedereen nog blij? Dan maken wij het contract op en komt je tekenen. Welkom bij Coolworld!
Wat onze collega’s vertellen
Benieuwd wat onze mensen vinden van het werken bij Coolworld?
Dat zijn met name de collega’s, er heerst een erg leuke en fijne sfeer. De contacten zijn goed, en er is veel humor. Niet geheel onbelangrijk!

Daniel
Allround medewerker
Bij Coolworld Rentals werk je in een snel veranderende omgeving waar geen dag hetzelfde is. Dit houdt het werk interessant en uitdagend. Binnen Coolworld heb ik ook de kans gekregen om een fantastisch team te leiden en te coachen. Het motiveert enorm hoe Coolworld openstaat voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Je carrière heb je hier binnen Coolworld in eigenhand.

Teun
Servicemanager
Bij Coolworld heerst een familiaire sfeer. Collega’s ondersteunen elkaar met enthousiasme, denken actief mee en staan altijd klaar om te helpen. Dit creëert een omgeving waarin je je gewaardeerd en geïnspireerd voelt.

Renata
Management Assistent
De uitdaging in het werk en de doorgroeimogelijkheden. Werken met leuke, behulpzame en enthousiaste collega’s. En uiteraard de leuke bedrijfsuitjes die georganiseerd worden (kick-off, kerstfeest etc).

Melanie
Junior Controller
De is de afwisseling in de werkzaamheden. Geen dag is hetzelfde. Maar met name de sfeer en collega’s maken het werken bij Coolworld zo leuk en fijn. Ik kan echt zeggen dat het als familie voelt!

Grzegorz
Allround medewerker
