Functioneel beheerder
15-09-24. LET OP: OP DEZE VACATURE KAN NIET MEER WORDEN GEREAGEERD.
No Data Found
Past Oldenzaal bij jou?
Onze gemeente – de glimlach van Twente, Oldenzaal is, als oudste stad van Twente, een bruisende Hanzestad met circa 32.000 inwoners. De gemeente Oldenzaal is een actieve, betrokken werkgever met de focus op samenwerken. De gemeentelijke organisatie wordt geleid door de gemeentesecretaris/algemeen directeur en drie concernmanagers, elk met een eigen aandachtsgebied: ruimte, bedrijfsvoering en maatschappij.
Onze organisatie is met recht een platte te noemen die op verschillende vlakken betrokken is bij de Oldenzaals samenleving. Met alle collega’s staan we dagelijks voor onze inwoners klaar op het gebied van onder andere publieke ruimte, sociale zaken en dienstverlening. Als werkgever stimuleren we eigen initiatief en ambitie. Dit alles doen we met een knipoog en natuurlijk… met een glimlach.
We zijn in 2024 zelfs uitgeroepen tot “leukste gemeente van Nederland” en daar zijn we “onmeunig” trots op!
Wat doet een Functioneel Beheerder bij de gemeente Oldenzaal?
In je rol als functioneel beheerder maak je onderdeel uit van het team Informatisering. Dit team bestaat uit functioneel beheerders, informatiemanagement adviseurs en specialisten op het gebied van informatieveiligheid en privacy. De sfeer onderling is open en fijn. In goed overleg verdelen jullie het werk en de applicaties met elkaar.
Vanuit jouw expertise houd je je bezig met vragen als: hoe kan ik mijn collega zo optimaal mogelijk laten werken in de applicatie? Welke collega’s worden door deze update, wijziging of migratie misschien geraakt? Waarom werkt dit niet zoals verwacht?
Inderdaad, een belangrijke en afwisselende functie! Immers heel veel belangrijke werkprocessen bij een gemeente zijn afhankelijk van goed werkende applicaties. Welke dit zijn lees je hieronder samen met andere verantwoordelijkheden.
Nieuwsgierig naar deze baan?
Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Christa Voogdgeert, teamleider informatisering en financiën bij de gemeente Oldenzaal.
Ze is bereikbaar op telefoonnummer 0625758624
Een assessment en een integriteitsonderzoek inclusief VOG(P) zal deel uit maken van de procedure.
15-09-2024. LET OP! OP DEZE VACATURE KAN NIET MEER WORDEN GEREAGEERD.
Jij zorgt voor een goede werking en inrichting van onze applicaties, waaronder het burgerzakensysteem (van Centric), parkeervergunningensysteem (van Sigmax), Topdesk, Join.
Jij kunt snel en effectief verstoringen en problemen oplossen.
Jij signaleert, informeert en adviseert over verbeteringen en nieuwe ontwikkelingen.
Jij houdt je bezig met het implementeren van functionele wijzigingen applicaties.
Als je dat leuk vindt, mag je ook workshops verzorgen in onze Oldenzaal academie om bijvoorbeeld nieuwe functionaliteiten uit te leggen.
Jij onderhoud contact met ICT-leveranciers en het IT-bedrijf dat ons netwerk- en systeembeheer verzorgt.
Je vind het leuk om bijvoorbeeld deel te nemen aan diverse projecten zoals bijvoorbeeld implementatie van Microsoft 365/Teams of intranet.
Zo kan een werkdag eruit zien
08:30-10:00
De dag begint met een weekstartoverleg met het team. Hier worden de prioriteiten voor de week besproken, eventuele updates van lopende projecten gedeeld en nieuwe verzoeken of problemen geïnventariseerd. Uiteraard met een lekkere kop koffie!
12:00-13:00
Je gaat lekker lunchen in ons bedrijfsrestaurant. Hier worden iedere dag verse maaltijden en soep bereid voor alle collega’s. Hebben wij goed weer ook een mooie binnentuin waar je ook kunt lunchen.
08:30-10:00
De ochtend wordt besteed aan analyse en procesoptimalisatie. Dit kan inhouden dat je de processen van bijvoorbeeld burgerzaken of het sociaal domein analyseert om te zien waar het beter kan. Je overlegt hier dan ter plekke met collega’s hoe zij e.e.a. ervaren. Je hoort dan gelijk waar de behoefte ligt en je kunt ook voorstellen voor systeemaanpassingen doen. Korte lijnen bij de gemeente Oldenzaal. Daar houden we van!
12:00-13:00
Je maakt een wandeling door de stad met een aantal collega’s en hebt onderweg een “broodje op de vuist” gekocht.
08:30-10:00
Deze vrijdagochtend begint met het beheren van rapportages. Je haalt data uit systemen stelt hiermee rapporten voor het college of beleidsafdelingen. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld het aantal afgiftes van vergunningen of de afhandeling van burgerzaken. In de tussentijd klets je wat bij met je teamleider onder het genot van een kop koffie.
Stap1
Je hebt een gesprek met onze teamleider Christa en iemand van P&O.
Stap2
Klikt het? Dan heb je hierna een tweede gesprek gaat meer de diepte in en kan je misschien ook een casus krijgen.
Stap3
Iedereen nog blij? Mooi! Dan belt Christa je een paar dagen later om je uit te nodigen voor een derde en laatste gesprek. Dit gaat o.a. over je arbeidsvoorwaarden. Hier komen we vast uit!
Christa Voogdgeert
Vrijblijvend eens kennismaken?Kun we samen kijken of deze vacature en onze organisatie bij je past!