FAQ
Faq

Meest gestelde vragen over onze dienstverlening

Met alles wat we doen proberen ons in leven. Of het nu een vacaturevideo is die we gericht voor een specifieke doelgroep maken of een vacaturetekst schrijven, we gaan empatisch te werk. Ook als het aankomt op gemak voor onze opdrachtgevers. Daarom hebben we deze FAQ pagina gemaakt waar we zoveel mogelijk antwoorden hebben samengebracht op vragen die we in het verleden hebben gekregen. Want als je iets zoekt op een website wil je toch liever ook meteen het antwoord weten? Dan wil je niet eerst moeten bellen, mailen of chatten om vervolgens geduldig te wachten op een antwoord. Met deze FAQ pagina is de kans veel groter dat jij als bezoeker meteen het antwoord vindt. En als het antwoord die je zoekt er niet tussen staat, zoek dan gewoon even contact met ons! Wel doen!

Heb je een vraag

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over NineOrange, de vacature en banenmarkt en natuurlijk leuke nieuwtjes die we graag met je delen.

We kennen zogezegd drie smaken qua dienstverlening: we maken wervingspagina's, complete "werkenbij" websites of we maken aparte videoproducties. We kijken samen met onze opdrachtgever wat het beste aansluit bij een behoefte. Sommige organisaties hebben niet vaak of veel vacatures maar willen wel online visueel aantrekkelijk hun bedrijf en vacatures getoond hebben. Andere bedrijven zijn dusdanig gegroeid dat een eigen "werkenbij" website op zijn plaats is. Als er al een eigen website is dan maken we graag video's om de vacatures mee te ondersteunen. Hoe dan ook: onderscheiden op de arbeidsmarkt is de sleutel en hier helpen wij graag mee.
Als we eruit wat voor soort video we gaan maken (b.v. een algemene "werkenbij" video) dan gaan we samen bepalen wie van de medewerkers iets gaat vertellen. Hierna plannen we de draaidag. We sturen vooraf een draaiboek/script waarin we alles op hebben genomen wat jullie deze dag kunnen verwachten. We komen met een cameraman voor de techniek en regisseur die ook het interview zal afnemen. We willen liever niet dat mensen antwoorden gaan instuderen dus we geven in het script alleen de richting aan van vragen die men kan verwachten. Verder maken we er altijd samen een leuke en ontspannen dag van! (en dat kun je terugzien in de video!)
Nee, we bemiddelen geen kandidaten. We brengen deze enkel aan tafel en dan neemt het bedrijf (recruitment of HR) het over van ons. Zeg maar de eerste vier stappen in een "candidate journey".
Dat is een vraag die je niet snel zou verwachten, toch? Het antwoord is namelijk nee, handel is bij ons geen handel. We leggen graag uit waarom. De eerste vraag die wij een bedrijf vaak stellen is "waarom zou iemand hier moet werken?". Dit is namelijk voor ons best belangrijk als we namens een bedrijf op de arbeidsmarkt potentiële nieuwe collega's moeten verleiden tot een kennismaking. Dan willen we wel wat voor het voetlicht brengen en dat onze video's bijdragen. Nu zijn we over het algemeen echt enthousiast als we horen hoe goed een bedrijf wel niet zorgt voor haar medewerkers (en het klimaat!) en wat voor mogelijkheden er geboden worden. Maar soms is de "the gap" te groot en gaan we het niet doen. 
Voor een complete wervingspagina (incl. een vacaturepagina) geheel in huisstijl van jouw organisatie rekenen wij €5500 euro. Hier zit bij: een algemene "werkenbij" video, een vacaturevideo, een teaservideo van de vacature en een serie foto's. Hierna is de wervingspagina klaar om ingezet te worden waarvoor deze bedoeld is, namelijk het aantrekken van nieuwe medewerkers. De kosten voor deze wervingscampagne stemmen we samen af gezien dit per bedrijf verschilt. Meer weten over deze campagne en kosten? Bekijk de FAQ hierover.
Gemiddeld zijn we een tot twee maanden bezig om alles live te krijgen. Dit is dan inclusief de video's, de foto's en de teksten. Het kan sneller maar dan zal er vanuit onze opdrachtgever zogezegd "koppen met spijkers" geslagen moeten worden. Daarmee bedoelen we snelle informatievoorziening en planning draaidag, hier gaat vaak de meeste tijd in zitten.
Als we eruit wat voor soort video we gaan maken (b.v. een algemene "werkenbij" video) dan gaan we samen bepalen wie van de medewerkers iets gaat vertellen. Hierna plannen we de draaidag. We sturen vooraf een draaiboek/script waarin we alles op hebben genomen wat jullie deze dag kunnen verwachten. We komen met een cameraman voor de techniek en regisseur die ook het interview zal afnemen. We willen liever niet dat mensen antwoorden gaan instuderen dus we geven in het script alleen de richting aan van vragen die men kan verwachten. Verder maken we er altijd samen een leuke en ontspannen dag van! (en dat kun je terugzien in de video!)
Een vraag die wij vaak krijgen en uiteraard ook logisch is: het is vooraf fijn om te weten waar je aan toe bent en of video's binnen het budget passen. De prijs van een videoproductie hangt voornamelijk af van de wensen van onze opdrachtgever en daarom geven we altijd een richtprijs af. Gemiddeld ligt de prijs een vacaturevideo rond de €2000 euro. Dit ligt met name aan de set met sfeerbeelden die we maken. Is dit op één locatie of op verschillende in de regio/land. We gaan in ieder geval graag in gesprek om de wensen aan te horen en hierna een passend, creatief voorstel te doen!
We maken voor een draaidag als een draaiboek. Hierin staat alles over de dag (concreet) zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Op een draaidag zelf zullen we met twee cameramensen zijn. Een voor de techniek en een voor de regie en het interview. We gaan na de koffie eerst goede locaties spotten waar we kunnen en mogen filmen. Voordat we gaan opnemen zullen we een korte intake hebben met de collega die iets gaat vertellen. Naast de interviews gaan we ook ondersteunende sfeerbeelden maken van o.a. werksituaties, werkplekken, pand binnen, buiten etc. Deze slaan we ook op in een beeldbank zodat we altijd weer beelden kunnen gebruiken bij evt. andere nieuwe video’s. Ook zal deze dag onze fotograaf aan het werk gaan. Er komen foto's van o.a. werksituaties (zowel kantoor, werkplaats etc), van collega’s, het pand, het proces en van producten als deze er zijn.
Alle content maken wij zelf en wordt eigendom van onze opdrachtgever. Dit betekent dus de videoproducties en foto's. Het ruwe materiaal blijft wel eigendom van NineOrange en deze delen we niet zomaar. Wel bewaren wij alles in onze beeldbank en kunnen dus altijd op verzoek nieuwe montages en "re-edits" doen op bestaande video's. Als organisaties ook het ruwe beeldmateriaal willen hebben zijn daar altijd afspraken over te maken.
Bij een wervingspagina bundelen we al het goeds dat een bedrijf te bieden heeft o.b.v. employer branding en employer value proposition en deze maken we samen met de vacatures visueel. Het komt erop neer dat een nieuwsgierige in één oogopslag kan zien waarom je juist bij deze organisatie zou willen werken. We maken foto's, video's, infographics en deze pagina's plaatsen we op ons eigen platform op NineOrange.nl. Vervolgens wordt een vacature bij de doelgroep op b.v. Linkedin onder de aandacht gebracht middels "targeted advertising". Deze reageert rechtstreeks bij interesse bij het bedrijf zonder tussenkomst van NineOrange. De pagina's blijven online staan en kunnen altijd weer worden ingezet mocht dit nodig zijn.  
Voor een complete wervingspagina (incl. een vacaturepagina) geheel in huisstijl van jouw organisatie rekenen wij €5500 euro. Hier zit bij: een algemene "werkenbij" video, een vacaturevideo, een teaservideo van de vacature en een serie foto's. Hierna is de wervingspagina klaar om ingezet te worden waarvoor deze bedoeld is, namelijk het aantrekken van nieuwe medewerkers. De kosten voor deze wervingscampagne stemmen we samen af gezien dit per bedrijf verschilt. Meer weten over deze campagne en kosten? Bekijk de FAQ hierover.
Gemiddeld zijn we een tot twee maanden bezig om alles live te krijgen. Dit is dan inclusief de video's, de foto's en de teksten. Het kan sneller maar dan zal er vanuit onze opdrachtgever zogezegd "koppen met spijkers" geslagen moeten worden. Daarmee bedoelen we snelle informatievoorziening en planning draaidag, hier gaat vaak de meeste tijd in zitten.
Bij een wervingscampagne gaan we namens onze opdrachtgever gericht de doelgroep die voldoet aan het criteria benaderen met een vacature. We zorgen middels "Targeted Advertising" ervoor dat het aanbod in een timeline voorbij komt en zorgen daarmee voor conversie naar b.v. een wervings- of eigen vacaturepagina. We schrijven wervende teksten en gebruiken bij voorkeur een teaservideo om de aandacht mee te trekken. We adverteren waar de doelgroep zich waarschijnlijk bevindt. Dit kan Linkedin, Instagram, Facebook, Youtube of TikTok zijn. De kosten voor een wervingscampagne stemmen we samen af gezien dit per bedrijf verschilt: zoekt een bedrijf landelijk iemand, of juist regionaal meerdere mensen.
We kennen zogezegd drie smaken qua dienstverlening: we maken wervingspagina's, complete "werkenbij" websites of we maken aparte videoproducties. We kijken samen met onze opdrachtgever wat het beste aansluit bij een behoefte. Sommige organisaties hebben niet vaak of veel vacatures maar willen wel online visueel aantrekkelijk hun bedrijf en vacatures getoond hebben. Andere bedrijven zijn dusdanig gegroeid dat een eigen "werkenbij" website op zijn plaats is. Als er al een eigen website is dan maken we graag video's om de vacatures mee te ondersteunen. Hoe dan ook: onderscheiden op de arbeidsmarkt is de sleutel en hier helpen wij graag mee.
Als we eruit wat voor soort video we gaan maken (b.v. een algemene "werkenbij" video) dan gaan we samen bepalen wie van de medewerkers iets gaat vertellen. Hierna plannen we de draaidag. We sturen vooraf een draaiboek/script waarin we alles op hebben genomen wat jullie deze dag kunnen verwachten. We komen met een cameraman voor de techniek en regisseur die ook het interview zal afnemen. We willen liever niet dat mensen antwoorden gaan instuderen dus we geven in het script alleen de richting aan van vragen die men kan verwachten. Verder maken we er altijd samen een leuke en ontspannen dag van! (en dat kun je terugzien in de video!)
Nee, we bemiddelen geen kandidaten. We brengen deze enkel aan tafel en dan neemt het bedrijf (recruitment of HR) het over van ons. Zeg maar de eerste vier stappen in een "candidate journey".
Bij een wervingspagina bundelen we al het goeds dat een bedrijf te bieden heeft o.b.v. employer branding en employer value proposition en deze maken we samen met de vacatures visueel. Het komt erop neer dat een nieuwsgierige in één oogopslag kan zien waarom je juist bij deze organisatie zou willen werken. We maken foto's, video's, infographics en deze pagina's plaatsen we op ons eigen platform op NineOrange.nl. Vervolgens wordt een vacature bij de doelgroep op b.v. Linkedin onder de aandacht gebracht middels "targeted advertising". Deze reageert rechtstreeks bij interesse bij het bedrijf zonder tussenkomst van NineOrange. De pagina's blijven online staan en kunnen altijd weer worden ingezet mocht dit nodig zijn.